سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستدار علمدار

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ دوستدار علمدار خوش آمد میگویم ... شهید علمدار : بر همه واجب است مطیع محض فرمایشات مقام معظم رهبری که همان ولی فقیه می باشد، باشند چون دشمنان اسلام کمر همت بسته اند ولایت را از ما بگیرند و شما همت کنید متحد و یکدل باشید تا کمر دشمنان بشکند و ولایت باقی بماند..

 

شهید حجت‏الاسلام و المسلمین سید عبدالکیم هاشمی‏نژاد در سال 1311 شمسی (1351 ق) در خانواده‏ای متدین در «بهشهر» مازندران دیده به جهان گشود و از 14 سالگی در محضر آیت‏اللَّه کوهستانی و سپس در قم به مدت چهارده سال نزد آیات عظام: سید حسین بروجردی و امام خمینی(ره) به تحصیل علوم دینی پرداخت.

شهید هاشمی نژاد در نوجوانی

وی در دوران مبارزات اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) با خطبه‏ها و سخنرانی‏های حماسی و آتشین خویش، در نشر افکار انقلابی اسلام و افشای ماهیت رژیم پهلوی، تمامی توان خود را به کار برد و در این راه متحمّل سختی‏ها و شکنجه‏های ایادی رژیم گردید.

هاشمی‌نژاد در کنار دوستان

حجت‏الاسلام هاشمی نژاد پس از پایان دوره مجلس خبرگان و تدوین قانون اساسی، مقام دبیری حزب جمهوری اسلامی مشهد را به عهده گرفت و از این پایگاه، حملات مداوم خود را متوجه نفاق حاکم بر بعضی مکان‏های دولتی و ارتجاع کرد و با ضد انقلاب به مبارزه سختی پرداخت.

 

سخنرانی دریکی ازهیئات مذهبی شهر مشهد

وی با شروع جنگ تحمیلی، در جبهه‏های غرب و جنوب حضور یافت و با سخنرانی‏های پرشور خود، در بالابردن روحیه رزمندگان، نقش بسزایی ایفا کرد.

آن شهید بزرگوار، پشتوانه محکمی برای انقلاب بود، از این رو نقشه ترور وی طرح شد و در سالروز شهادت امام جواد(ع) در هفتم مهر 1360 در چهل‏ونه سالگی به دست یکی از منافقین کوردل، بر اثر انفجار نارنجک به شهادت رسید. بدن پاره پاره این شهید عالی مقام پس از تشییع باشکوه مردم، در جوار مرقد منور امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

هاشمی نژاد درکنار آیت الله خامنه ای وآیت الله واعظ طبسی دریکی ازراهپیمائی های انقلاب درمشهد

درصف نخست یکی از راهپیمایی های انقلاب درمشهد

 

درکنار شهید آیت الله بهشتی وآیت الله طبسی درحرم رضوی

رینبیه دمشق،برمزار دکتر علی شریعتی

 

 

لحظاتی پیش ازشهادت درحزب جمهوری اسلامی مشهد

لحظاتی پس ازشهادت درحزب جمهوری اسلامی مشهد

دیدار آیت الله خامنه ای با خانواده شهید هاشمی نژاد درمشهد مقدس

 

به گزارش فارس، ترور سید عبدالکریم هاشمی نژاد روحانی برجسته قبل و بعداز انقلاب در سلسله ترورهای سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین)که در سال 1360 به شمار می رفت،کینه مجاهدین خلق از وی به آشنایی قبل از انقلاب و در دوران زندان برمی گشت.

 

هاشمی نژاد در سال 1353 و 1354 فعالیت های سیاسی خود را به شکل علنی و با بی پروایی خاصی دنبال کرد و به همین دلیل به اتفاق آقای طبسی در مشهد دستگیر شد.

 

وی 2 سال در زندان بود و در این مدت (اواخر سال 1355) با تفکرات انحرافی گروهکهایی چون مجاهدین خلق آشنا شد.ضمن اینکه آنها نیز به خوبی از تفکرات هاشمی نژاد اطلاع یافتند.

 

در حقیقت کینه های مجاهدین خلق از ایشان به همین دوران زندان برمی گردد، زیرا از نزدیک و درنتیجه همراهی در زندان با نوع و طرز تلقی آنها از اسلام آشنا شده بود. در واقع وی ازنزدیک انحرافات فکری آنها را لمس کرده بود.

 

وقتی هاشمی نژآد از زندان آزاد شد ضمن آگاهی از انحرافات فکری سازمان مجاهدین خلق همواره سعی می کرد با ملاطفت، ملایمت آنها را نصیحت کرده و به راه راست هدایت کند.

 

در کنار شناخت مجاهدین خلق از عمق تفکرات دینی، سیاسی و اجتماعی هاشمی نژاد آنچه باعث شد تا این فرقه تروریستی دست به ترور وی بزند این بود که آنها به خوبی از نقش تاثیرگذار هاشمی نژاد در تداوم تحرکات انقلابی و در کل تثبیت جریان انقلاب به خوبی آگاه بودند.

 

در حقیقت اعضاء سازمان تروریستی مجاهدین خلق در ترور هاشمی نژاد مانند بسیاری از ترورهای سال 1360 ، شخصیت ها و مقاماتی را هدف خود قرار می دادند که پیش از این در محیط هایی چون زندان با آنها آشناشده بودند و از نقش های تاثیرگذار آنان در تداوم و تحکیم مبانی انقلاب اسلامی کاملا اطلاع داشتند کما اینکه ترور رجایی ، باهنر و ... به همین دلایل صورت گرفت.

 

در حادثه صبحگاه 7 مهر 60 هنگامی که شهید حجه الاسلام هاشمی نژاد در حال بازگشت از کلاس پاسخگویی به سوالات، از پله‌های ساختمان حزب جمهوری اسلامی مشهد پایین می‌آمد، یکی از اعضاء گروهک تروریستی مجاهدین خلق که قبلا در حزب رخنه کرده بود و پس از شناسایی اخراج شده بود، بنام «هادی علوی فیتیله چی» خود را به نزدیک ایشان رسانید و با قرار دادن نارنجک جنگی روی شکم ایشان و انفجار آن، هاشمی نژاد را ترور کرد.

 

در اثر انفجار این نارنجک یکی از دست‌های تروریست قطع شد و یکی از نگهبانان حزب بنام محسن توکلی و یکی از شرکت کنندگان در کلاس پاسخگویی به سوالات بنام عطا ظریف مجروح شدند.

 

امیر یغمایی معاون اطلاعات سازمان مجاهدین خلق در این زمینه می گوید: طرح ترور به دست جلال و شهاب دو تن از اعضاء سازمان ریخته شده بود.

 

در طرح بنا بر این بود کل کلاس را که هاشمی نژاد در آن تدریس می کرد بزنند ولی بعدا متوجه شدند هادی علوی قاتل شهید هاشمی نژاد لو رفته است.

 

پس گفته شد چون طبسی در حال حاضر در مکه است و هاشمی نژاد فرد اول مشهد است اگر او را ترور کنیم کمر سیستم و رژیم در مشهد می‌شکند.

 

به همین دلیل نارنجکی به هادی علوی که در دکه کتاب فروشی صحن حرم کار می کرد دادند و قرار شد به بهانه خرید کتاب و پوستر به حزب برود و در دستشویی حزب ضامن نارنجک را باز کند و موقع خروج هاشمی نژاد از کلاس او را از بین ببرد.



[ سه شنبه 92/7/16 ] [ 10:18 صبح ] [ دوستدار علمدار ]

نظر