سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستدار علمدار

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ دوستدار علمدار خوش آمد میگویم ... شهید علمدار : بر همه واجب است مطیع محض فرمایشات مقام معظم رهبری که همان ولی فقیه می باشد، باشند چون دشمنان اسلام کمر همت بسته اند ولایت را از ما بگیرند و شما همت کنید متحد و یکدل باشید تا کمر دشمنان بشکند و ولایت باقی بماند..

 

بررسی تأثیرات لوازم التحریر موجود در بازار در سبک زندگی نسل آینده

 

1- دوستی میگفت:« با یکی از دوستان برای خریدن لباس بچه‏ گانه به مغازه ای رفتیم. فروشنده لباسی را آورد که بر آن تصویری کوچک از یک سگ بود. دوست من گفت که من این لباس را نمیخرم و وقتی فروشنده علت را جویا شد گفت: میترسم فرزندم هاپ هاپ کند.»

 

قبل از هرگونه قضاوتی نکات بعدی را بخوانید.

 

 2- از یکی از علما پرسیدند: اگر بر روی لباسی حروف انگلیسی نوشته شده باشد بدتر است یا اگر تصویر حیوان داشته باشد؟ ایشان بلافاصله فرمودند: حروف انگلیسی بدتر است.

 

چرا؟ کمی فکر کنید.

 

3- این روایت عجیب را ببینید: «خداوند به یکی از پیامبران وحی فرستاد که به مؤمنین بگو: لباسهاى دشمنان مرا نپوشید و از خوراک هاى دشمنانم نخورید، و به راه و روش دشمنان من رفتار نکنید، که در این صورت شما نیز مانند آنان دشمنان من خواهید بود.

 اینکه چگونه هم شکل شدن به همراه شدن میرسد نکته قابل تأملی است.

 

4- «در مشهد مقدس فلکه‏ ای دور آستانه امام رضا علیه السلام    .  احداث کردند و تحولاتی ایجاد کرده بودند که در آن زمان کارهای مهم و جالب توجه برای هر کس بود.

 

مرحوم راشد تربتی از وعاظ مشهور تعریف می‏کند     : 

 

من همراه پدرم مرحوم آخوند ملاعباس تربتی که از علمای زاهد بود از در غربی صحن کهنه بیرون رفتیم و چون به بست بالا خیابان رسیدیم که دو دهانه فلکه در آنجا به هم می ‏پیوست، گفتم: «این فلکه ‏ای است که احداث کرده ‏اند». مرحوم حاج آخوند نگاه نکرد    .     از ایشان پرسیدم: «آیا نگاه کردنش گناه دارد؟ گفت: « نه، گناه ندارد. ولی به همین اندازه حواسم پرت می‏شود.

 

اگر یک نگاه انسان را از هدف اصلی باز میدارد نگاه دائم به یک شخصیت پوچ به سرش خواهد آورد.

 

4- هر دانش ‏آموز (مخصوصاً دانش ‏آموز دبستانی) به طور متوسط 1200 بار در سال جلد هرکدام از دفترهایش را می‏بیند. اگر 1200 بار صحنه‏ ای مقابل ما تکرار شود چه رخ می‏دهد؟

 

یا فکر با آن شکل میگیرد و یا بسان خاطره‏ ای پابرجا باقی می‏ماند. به نظر میرسد باید برای انتخاب دفاتر و لوازم‏ التحریر فرزندان خود دقت بیشتری کنیم و از دفاتری که به سمت خیال‏ پردازی و بیراهه سوق میدهد خودداری نماییم.

 

5- این تصاویر برخی از شخصیتهایی است که الگوی عده‏ ای از کودکان و نوجوانان ما شده ‏اند.






 مشخصات بارز آنها را مرور کرده و پیامهای گویا و صامتشان را بشنوید:

 

1-       اگر می خواهی جلب توجه کنی باید مثل باربی تمام جذابیت های خود را برای همه ارائه کنی. 

 

2-       ارتباط با جنس مخالف چیز بدی نیست. 

 

3-       دنیا بر مدار شانس، جادو و جنبل پیش می رود.

4-      دنیا منجی می خواهد و بهتر از منجیان غربی کسی نیست.

5-      دختر و پسر با هم هیچ فرقی ندارند.

6-      برای قهرمان بودن باید انسانیت را کنار گذاشت و به شکل دیگری درآمد.

7-      موسیقی و ساز و آواز هرچه بیشتر باشد زندگی بهتری خواهی داشت.

8-      خجالت در زمینه عشق معنا ندارد راحت باش.

براستی اگر نسل جدید الگوی خود را از این شخصیتها انتخاب کنند آیا نباید منتظر استمرار این حوادث بود:

1-      فراموشی حیاء و عفت

2-       نهادینه شدن ارتباط با جنس مخالف در سنین پایین و فروپاشی خانواده ‏ها در سنین بالاتر

3-      توقف در حدّ لذات ظاهری و پوچ در برابر تلاش برای رسیدن به ارزش های فکری و معنوی

4-      بی‏ رغبتی به سبک و سیاق زندگی بومی و علاقه مندی به زندگی غربی

5-      دوری از تعقل و افتادن به ورطه خیال ‏پردازی

6-      ترویج مفاهیم ضد دینی

7-      ترویج مکاتب خاص فکری که پایه صحیحی ندارند

8-      مقبولیت قهرمان های غربی به عنوان منجیان بشریت

لوازم التحریر اسلامی


6- فرهنگ دینی مملو از الگوهایی است که قابلیت ارائه در عرصه بین‌المللی و به خصوص در کشورهای اسلامی را داشته، نیاز امروز دنیا را در زمینه شخصیت‏ گرایی و الگوخواهی تأمین میکنند.

تأمل در مطالبی که ذیل عناوین تأسی، اقتداء و تبعیت آمده است گنجینه ارزشمندی را برای ما مهیا می سازد که در سایه آن سیستم صحیح الگوگیری مشخص می شود.

آنچه در الگوهای اسلامی مطرح است خصوصیاتی است که از آن جمله‏ اند:

1-      توجه به خدا در لحظات مختلف

2-      توجه به جهان دیگر در کنار توجه به دنیا

3-      توجه به اجتماع در کنار توجه به خویش

4-      مبارزه در راه خدا

5-      آرامش قلبی

6-      توجه به دانش واقعی

برگرفته از وبلاگ گفتمان برتر http://gofteman-bartar.ir



[ دوشنبه 92/5/28 ] [ 10:30 صبح ] [ دوستدار علمدار ]

نظر

دیروز جنگ سخت بود

تیر و ترکشها مستقیم به هرکس میخورد و شهید میشد

خانواده اش سرش را بالا میگرفت

چون خانواده شهید بودند

امروز جنگ نرم است

تیر و ترکشها غیر مستقیم اصابت میکنند

به هر کس بخورد،فساد می آورد،بی حجابی،اعتیاد و...

و هر کس در این راه بمیرد

خانواده اش سرش را پایین می اندازد

چون فرزندشان در اثر اعتیاد،زیاده روی در مصرف مشروب ،بی عفتی و...

 مرده است

   



[ شنبه 91/7/8 ] [ 10:4 صبح ] [ دوستدار علمدار ]

نظر

گزارش یک مجله آمریکایی از بازوی بلند انقلاب اسلامی ایران
مجله آمریکایی نشنال اینترست، در مقاله ای با عنوان "سلاح مخفی ایران" که توسط شخصی به نام "کِوین لیم" نوشته شده است با اشاره به حوادث سوریه می نویسد: وقایع سوریه برای ایران دارای عوارضی است. ایران با تحریم هایی مواجه است و این در حالیست که حافظ اسد و بشار اسد هر دو از متحدان ایران بوده اند. ضمن آنکه این دو رهبر سوریه، در کنار حزب الله لبنان و گروه های آزادیخواه فلسطینی نیز در محور مقاومت نقشی کلیدی را ایفا کرده اند. حزب الله موفق ترین نتیجه عملکرد ایران در بحث صدور انقلاب بوده است اما شکست سوریه می تواند یک ناکامی برای ایران در صدور انقلاب محسوب شود.

این مجله آمریکایی در ادامه مقاله خود آورده است: ایران قابلیت های نامتقارن فراوانی را در خود ایجاد کرده است که توسط بخش های مختلفی در این کشور از جمله سپاه پاسداران، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و ... پیگیری و هماهنگی می شوند.

یکی از این بخش ها که می توان از آن با عنوان "شناخته شده ی ناشناس" و محرک اصلی در تدبیرهای برون مرزی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد، واحد قدرتمندی به نام سپاه قدس است که تمرکز اصلی آن بر مسئله صدور انقلاب اسلامی، ایجاد بازدارندگی و مقولاتی از این دست است.
نشنال اینترست می افزاید: بر اساس گزارش گروه جنگ آمریکا در سال 2010، نیروی قدس، مغز متفکر مقابله خارجی با دشمنان جمهوری اسلامی ایران و حامی اصلی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی در سال 2006 بوده است.

در سال های اخیر، توجه محافل بین المللی به سمت سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده این نیرو به عنوان شخصیتی مرموز جلب شده است.

به گزارش نشنال اینترست، یک کارشناس از موسسه آمریکن اینترپرایز در همین زمینه می گوید: مدارکی رسمی درباره سرلشکر سلیمانی وجود ندارد اما گفته می شود او نقش های مهمی را در جنگ هشت ساله ایران با آمریکا، در غائله کردستان، در دفع کاروان های شرارت و مواد مخدر در شرق ایران و همچین در افغانستان ایفا کرده است.

این کارشناس آمریکایی تصریح می کند که سرلشکر سلیمانی روابط نزدیکی نیز با رهبر جمهوری اسلامی ایران دارد و در حال حاضر چهره ای با نفوذ است که تبدیل به یک اسطوره شده است.
 

نشنال اینترست همچنین با اشاره به ادعای ژنرال پترائوس مبنی بر دریافت یک پیامک از حاج قاسم سلیمانی در عراق و تاثیر فراوان جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق می نویسد: اما عراق تنها یک تکه از یک پازل حیاتی است و قسمت های دیگری شامل لبنان، افغانستان، سوریه و خلیج فارس نیز شامل این پازل می شوند.

بازوی بلند انقلاب اسلامی

این نشریه آمریکایی در ادامه مقاله خود از مجموعه تحت امر سردار سلیمانی با عنوان "بازوی بلند انقلاب اسلامی" یاد می کند و با طرح ادعاها و تهمت هایی علیه جمهوری اسلامی ایران در خاتمه می نویسد: معادلات ریاضی اینطور می گوید که یک جنگ سخت و طولانی در مقابل ایران و رژیم صهیونیستی قرار دارد.



[ سه شنبه 91/5/24 ] [ 2:8 عصر ] [ دوستدار علمدار ]

نظر

در زمان جنگ 33 روزه نوشته شد
خبرگزاری فارس: نامه یک دانش‌آموز ایرانی به سید حسن نصرالله

 

جنگ  33 روزه  که بین حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در سال 2006 میلادی به وقوع پیوست دنیا را بار دیگر مبهوت رزم آورانی کرد که از حضرت روح الله آموخته بودند مقاومت و جهاد در راه خدا جگر شیر می خواهد و عزم مردانگی. مقاومت لبنان که سید حسن نصرالله رهبری اش را بر عهده دارد نشان داد که اسرائیل محو شدنی است. آنچه خواهید خواند نامه دانش آموزی ایرانی است که به عشق دبیر کل حزب الله در ایام جنگ نوشته است که می خوانیم:  

 

محضر مبارک دبیرکل حزب الله

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله حفظ الله

با سلام و تحیات الهی

در طول جنگ 33 روزه مردم و دانش‌آموزان ایران برای سلامتی شما و رزمندگان و پیروزی در جنگ دعا می‌کردند و مشتاقانه آرزوی حضور در چنین جنگی را داشتند اما همچنان که می‌دانید چنین چیزی ممکن نبود، بنابراین به ناچار همگی تنها و تنها به دعا و آرزوی توفیق شما در جنگ بسنده کردیم.

در این میان دانش آموزان و جمعی از کادر آموزشی دبیرستان «صلحا» در تهران تصمیم گرفتند برای سلامتی شما و عزیزانتان در جبهه‌های جنگ با دشمن صهیونیستی یک روز روزه بگیرند. باورکنید از همان ابتدا دلمان گواهی می داد که شما قطعا و حتما پیروز و سربلند از این میدان خارج خواهید شد و بحمدالله همین طور هم شد.

من که یکی از دانش آموزان این مدرسه هستم چند روزی با پدرم مهمان کشور شما و مردم خوبتان بودم و از نزدیک آثار حماسه‌ای را که شما آفریدید چه در زمینه نظامی و چه از جنبه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شاهد بودیم ان‌شاءالله خداوند روز به روز عزت شما و مردمتان را بیشتر کند.

بسیار امیدارم بتوانم پیامی را از طرف شما به همه هم سن و سالانم در ایران اسلامی سوغات ببرم تا همه مایه دلگرمی و افتخار آنها و هم ره توشه آینده‌شان باشد.

جناب آقای سیدحسن نصرالله عزیز! شما نه فقط در لبنان بلکه در ایران سربازانی دارید که باور دارند جنگیدن تحت اشراف و فرماندهی شما جنگیدن در محضر حضرت ولیعصر ارواحنا فداه و ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه الله تعالی است و این چنین مشتاقانه آماده انجام وظیفه هستیم.

 

سرباز کوچک شما

 

محمد‌صادق رجبی

 

دانش‌آموز مجتمع فرهنگی صلحای تهران



[ یکشنبه 91/5/22 ] [ 8:1 عصر ] [ دوستدار علمدار ]

نظر

چند سال پیش سر کلاس مبانی سازمان ومدیریت استادمون در مورد آزمایشی که محققان انجام داده بودند صحبت کرد
میگفت اونا اومدن یه قورباغه رو انداختن توی یه ظرف آب داغ
تا پای قورباغه به آب داغ خورد سریع واکنش نشون داد و پرید بیرون یعنی اصلا" تو آب نرفت
بعد اومدن یه ظرف آب سرد (با دمای معمولی) برداشتن و قورباغه رو انداختن توش
حیوون بدون هیچ عکس العملی وارد آب شد
بعد کم کم شروع کردن به افزایش دمای آب
از اونجاییکه افزایش حرارت آب تدریجی بود قورباغه عکس العملی نشون نداد و بدنش ،خودش رو با دمای آب وفق میداد
وقتی که حرارت آب خیلی زیاد شده بود اونقدر بدنش به محیط عادت کرد که قدرت هیچ عکس العملی نداشت و تمام بدنش بی حس و فلج شده بود
اسم اون آزمایش یادم نیست ولی من اسمش رو گذاشتم مرگ تدریجی
همون چیزی که کشور ما دچارش شده
حجاب رو میگم
دههء شصت حجاب زنان ما چادر بود
بعد اومدن گفتن چادر حجاب برتر،ولی مانتو هم خوبه
پوششش هم کامله،بین حجاب برتر و پوشش کامل اگه از پوشش کامل(مانتو)استفاده کنیم اشکالی نداره،زنان هم از آزادی عمل بیشتری توی جامعه برخوردار میشن
بعد روسری های بزرگ رو بجای مقنعه آوردن و گفتن بزرگه وپوششی  بهتر از مقنعه  داره
وقتی که اینا توی جامعه جا افتاد کم کم مانتوها کوتاهتر و روسری ها کوچکتر شد
واون چیزی شد که نباید میشد و تو جامعه داریم میبینیم
روسری هایی که کمی بیشتر از یک وجب است و مانتو هایی که…
امسال هم که کار بجایی رسید که بجای شلوار(و البته تنگ وزنندهءدیروز)ساق شلواری اومده و متاسفانه جامعه داره به اون هم عادت میکنه
اگه 20سال پیش پوشش امروز تو جامعه مطرح میشد جامعه بلانسبت مثل قورباغهءقصهء ما واکنش شدید نشون میداد ولی از اونجاییکه استعمار پیر صبرش زیاده در عرض 20سال و اندی کاری کرد که جامعه به اینجا برسه
غیرت از جامعه داره میره و کسی صداش در نمیاد
اگه همنوجور که توی دههءشصت دین تو جامعه نهادینه شده بود ،اگه همون فرهنگ دینی توی جامعه به نسلهای بعدی منتقل میشد شاید به اینجا نمی رسیدیم
اینم بگم مقولهءحجاب فقط مربوط به زنان نمیشه
پسرایی که ابرو برمیدارن،آستینهای خیلی کوتاه،موهای آنچنانی،لباسهای زننده و…
دوستان کشورمون دچار مرگ تدریجی شده
کار از زور و کار فرهنگی و…گذشته
اگه از همون ابتدا نهی از منکر توی جامعه توسط مردم اجرا میشد شاید به اینجا نمیرسیدیم
نمیدونم راه چاره چیست.
نظر شما چیست؟     



[ سه شنبه 91/4/6 ] [ 8:22 عصر ] [ دوستدار علمدار ]

نظر

نرم افزارهای جاسوسی و پایشی:


 با فراگیر شدن رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر، نرم افزارهای این سرویس‌ها نیز به تلفن‌های هوشمند سرازیر شده‌اند. افراد با درج اطلاعات، افکار و عقاید و برنامه‌های روزانه خود از طریق شبکه‌های اجتماعی، به دستگاه جاسوسی آمریکا امکان پایش آنی تمامی جنبه‌های زندگی شخصی افراد را می‌دهند. از موقعیت مکانی گرفته تا مکالمات و ارتباطات و افکار و عقاید و فعالیت‌هایی که قرار است در آن لحظه انجام دهند. از این رو تلفن‌های هوشمند به بزرگ‌ترین دام شبکه جاسوسی آمریکا تبدیل شده‌اند که به سادگی همگان را به کام خود فرو می‌کشند.

آمریکا چگونه جاسوسی سایبری انجام می‌دهد؟

مطالعه جدید «شورای مطالعات اطلاعاتی مدیترانه» در سال 2012 نشان می‌دهد که استفاده از رسانه های اجتماعی به مثابه ابزاری پیشرو و جدید در جمع آوری اطلاعات تاکتیکی از منابع آشکار است.
یکی از محققان این تحقیق به نام جوزف فیتساناکیس ابراز می‌دارد: در این مطالعه ما نشان می‌دهیم که فیسبوک، توییتر، یوتیوب، و دیگر شبکه های اجتماعی از دید سازمان‌های اطلاعاتی به عنوان کانال‌های شدیدا باارزشی برای کسب اطلاعات به حساب می‌آیند. ما یافته های خود را بر اساس سه مطالعه موردی اخیر بنا می‌کنیم که به عقیده ما عملکرد اطلاعاتی شبکه های اجتماعی را نشان می‌دهند.

البته آنچه در این مطالعه بدان اشاره نمی‌شود، استفاده سازمان‌های جاسوسی از شبکه های اجتماعی برای اهداف دیگر است. این مطالعه مخاطب را به باور این تفکر سوق می‌دهد که شبکه اجتماعی تنها یک ابزار جمع آوری اطلاعات هستند.
فیسبوک؛ بانک اطلاعاتی ارزشمندی در دستان سرویس های اطلاعاتی است.
جولیان آسانژ فیس بوک را گسترده‌ترین ابزار جاسوسی ساخت دست بشر نام گذاری کرده است. حتی اگر سازمان‌های جاسوسی آمریکا در ایجاد فیس بوک نقشی نداشته باشند، اما اکنون از این شبکه برای جمع آوری اطلاعات شخصی چند صد میلیون انسان با اندک هزینه ای اقدام می‌کند. البته جاسوسی از شهروندان فقط با اراده مدیران سایت‌های اینترنتی نیست بلکه این روند حتی ناخواسته و با وجود اعتراضات این سایت‌ها اد امه دارد و هر روز نظارت بر فضای مجازی در آمریکا بیشتر می‌شود.

 
جولیان آسانژ فسبوک را تنفرآمیزترین ابزار جاسوسی ساخت بشر می‌داند
موسس وب سایت ویکی لیکس می‌گوید:
«فیسبوک تنفر آمیز ترین ابزار جاسوسی است که تاکنون ایجاد شده‌است. هر کس که نام و مشخصات دوستان خود را به شبکه اجتماعی فیسبوک اضافه می‌کند باید بداند که به شکل رایگان در خدمت دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکاست و این گنجینه اطلاعاتی را برای آنها تکمیل می‌کند.»[9]
به گفته وی فیسبوک یک گنجینه اطلاعاتی بسیار بزرگ از نام و پیشینه افراد است که کاربران آن را به شکل داوطلبانه در اختیار این شبکه اجتماعی قرار می‌دهند ولی این ابزار توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. دسترسی این دستگاه‌های اطلاعاتی به اطلاعات ذخیره شده در فیسبوک آن را به یک ابزار خطرناک بدل کرده‌است.[9]
البته باید گفت این نخستین بار نیست که دولت آمریکا در زمانی معاصر مقادیر عظیمی اطلاعات را جمع آوری و در پروژه های گوناگون به بررسی دقیق آنها می‌پردازد.

آگاهی جامع اطلاعاتی، بررسی روند ارتباطات شهروندان
در طول مأموریت دولت «بوش»، «آژانس امنیت ملی» استخراج داده های مربوط به میلیون‌ها شهروند آمریکایی (مکالمات تلفنی، نامه های الکترونیک، فکس و دیگر منابع) را با هدف به اصطلاح کشف اعضای احتمالی شبکه های تروریستی و نظارت بر آنها، در قالب برنامه ای سری بدون مجوز قضایی آغاز کرد. دولت مزبور همچنین کوشید پروژه عظیم دیگری را با نام «آگاهی جامع اطلاعاتی» و به منظور ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی دیگر با هدف جست وجوی الگوهای رفتاری و یا گرایش‌های موجود در نامه های الکترونیک، مکالمات تلفنی، معاملات مالی، اطلاعات مربوط به روادیدها و غیره، و در نتیجه شناسایی و به اصطلاح «دشمنان»، به اجرا درآورد. این برنامه پس از مشاهده واکنش بسیار منفی مردم، از سوی کنگره متوقف گردید
.
 
پروژه "آگاهی جامع اطلاعاتی" به منظور پایش اطلاعات ارتباطات شهروندان سراسر جهان راه‌اندازی شده است

حال، در شمار پروژه های جاسوسی رنگارنگ آمریکا که هدفی جز کنترل کامل شهروندان خود و جهان را دنبال نمی‌کنند، می‌توان به عملیات این کشور در جهت کنترل شبکه های اجتماعی اینترنت اشاره کرد.
شایان ذکر است که این گونه پروژه‌ها شهروندان را چه در آمریکای لاتین و چه در آمریکای شمالی و یا دیگر کشورهای جهان به شدت نگران و مضطرب ساخته است، چرا که نقطه آغازین نظارت گسترده بر مردم را تجاوز به حریم خصوصی و اجتماعی آنان و نقض آزادی فردی و حقوق شخصی تشکیل می‌دهد.
این اندیشه که سازمان‌های اطلاعاتی و نظامی بر زندگی شهروندان نظارت کامل داشته، آنها را مظنونانی بالقوه قلمداد کنند و بدین شکل از اقدامات خشونت آمیز آینده جلوگیری به عمل آورند، بسیار مستبدانه است و دکترین امنیت ملی را به خاطر می‌آورد. چنین به نظر می‌رسد که دستگاه امنیت ملی آمریکا با اجرای پروژه های بیش از پیش مداخله گرانه و ضددموکراتیک خود روز به روز گسترش بیشتری می‌یابد، تا بدانجا که دیگر از کنترل خارج گردیده است. حال که شهروندان بسیاری کشورها بیش از هر زمان نسبت به نظام‌های خود خشمگین اند، به اقدامات اعتراض آمیز روی می‌آورند و خواستار تغییرات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی‌اند، لازم است تمامی این پروژه‌ها شناسایی و به چالش کشانده شود.
در واقع هر کاربر شبکه اینترنت، به محض اتصال به این شبکه و با هر کلیک نا خواسته انبوهی از اطلاعات شخصی و غیر شخصی را به گردانندگان آن می‌دهد یا در واقع از وی این اطلاعات را می‌ربایند. کارشناسان کامپیوتر اظهار می‌دارند حتی نصب محیط‌هایی مانند ویندوز، با اتصال به اینترنت کلیه اطلاعات کاربر و عملیات اینترنتی وی را به شرکت عامل یعنی مایکروسافت منتقل می‌سازد و تنها در بعضی از مواقع است که هشداری مبنی بر دزدی اطلاعات دریافت می‌شود.
شیوع سایت‌های شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های اشتراک تصاویر ویدئویی دولت آمریکا را تشویق کرده است که تأثیر بیشتری بر ساختارسیاسی کشورهای‌دیگر بگذارد، ضمن اینکه بخش قابل‌توجهی از جمع‌آوری اطلاعات و نشان کردن کیس‌های جاسوسی و به کارگیری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک اتفاق می‌افتد
.
 

در زمان انتخابات ایران، کاربران ایرانی بالای 90 درصد مخاطبان توئیتر را تشکیل می‌دادند. پس از انتخابات ایران،400 میلیون توئیت در کتابخانه ملی آمریکا، برای بررسی و تحلیل محتوا ثبت شد. این نشان‌دهنده جمع‌آوری پیشرفته و آنالیز دقیق اطلاعات است.

 

«رابرت گیتس» وزیر دفاع آمریکا در ژوئن 2009 اعلام کرد، تکنولوژی‌های رسانه‌های اجتماعی همچون توئیتر که نقشی حیاتی در مستندسازی و هماهنگی اعتراضات در ایران به ویژه تهران داشتند، یک دارایی استراتژیک عظیم برای آمریکا محسوب می‌شوند.

آژانس امنیت ملی (National Security Agency) مشهور به NSA یک آژانس دولتی در آمریکا است که زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اداره می‌شود.
وظیفه اصلی این آژانس نظارت بر مخابرات و فعالیت‌های ماهواره‌ای و کشف رمز است. طبق قانون، فعالیت‌های جاسوسی این آژانس محدود به روابط خارجی و تنها جاسوسی ارتباطات است و جاسوسی انسان را شامل نمی‌شود.
شنود دائم ارتباطات از راه دور، در سراسر جهان (موبایل، فکس، ایمیل و ارتباطات انفورماتیک) و همچنین دریافت و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، در حوزه وظایف سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) است. این آژانس، صدهزار نفر نیرو در استخدام خود دارد که این افراد در مراکز مختلف در آمریکا و ایستگاه‌های شنود مستقر در خارج، به کار مشغول‌اند.

 
وظیفه اصلی آژانس امنیت ملی آمریکا نظارت بر فعالیت‌های مخابراتی است

NSA با مشارکت آژانس‌های مشابه در انگلستان، کانادا، استرالیا و زلاندنو تحت عنوان گروهی با نام «یوکوزا» (UKUSA) به‌صورت گسترده‌ای بر روی سیستم‌هایی به نام «اشلون» (ECHELON) کار می‌کنند که توانایی مانیتور کردن بخش عظیمی از ارتباطات تلفنی، فکسی و داده‌ای جهان را دارد.
در این زمینه، مدیر این آژانس، به هنگام یکی از معدود مصاحبه‌هایش با مطبوعات، اعلام کرده بود که او باید هر سه ساعت، اطلاعاتی معادل کل کتابخانه کنگره آمریکا را تحت اداره‌اش داشته باشد.

- لوازم الکترونیکی هوشمند جاسوسانی پنهان در خانه‌ها
با پیشرفت ابزارهای برقی هوشمند و استفاده هرچه بیشتر آنها به عنوان بخشی از ابزارآلات ساختمان، امکان جاسوسی خانه‌هابسیار آسان‌تر گشته است. رییس سازمان سیا، دیوید پترائوس با تایید این مطلب اظهار داشت که آمریکاییان با استفاده از این وسایل این امکان را به سازمان‌های جاسوسی می‌دهند تا زندگی شخصی و خصوصی آنها را راحت‌تر تحت کنترل و نظارت قرار دهند.
دیوید پترائوس طی سخنان خود در نشست «این‌کیوتل» (IN QTel) که پیرامون عملیات‌های سرمایه‌گذاری سیا در بخش فناوری بود، بیان داشت که این وسایل جدید همچون یخچال، اجاق گاز، و سامانه برق خانه که به اینترنت متصل می‌شوند می‌توانند «مفهوم رازداری و پنهان‌کاری ما را تغییر دهد.»
وی افزود: «چنین ابزارهایی را می‌توان به وسیله فناوری‌هایی چون شناسایی فرکانس رادیویی، شبکه‌های حسی، و سرورهای جاسازی‌شده کوچک که همگی با استفاده از محاسبات فراوان، کم‌هزینه، و پرقدرت به نسل بعدی اینترنت متصل می‌شوند مکان‌یابی، شناسایی، رصد، و از راه دور کنترل کرد.»
گفتنی است که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده ریزپردازنده به نام ARM پردازنده‌های جدیدی را ساخته است که می‌توانند تقریباً درون تمامی وسایل خانگی جاسازی شده و به اینترنت وصل شوند تا از این طریق بتوان آنها را به همراه دیگر وسایل از راه دور تحت کنترل گرفت. این شرکت نام این محصول را «اینترنت اشیاء» گذاشته است.
سؤالی که مطرح است این است که این اطلاعات برای تحلیل و بررسی به کجا فرستاده خواهند شد. در حال حاضر سازمان امنیت ملی آمریکا NSA دست به ساخت یک تأسیسات به شدت یکپارچه و مستحکم 2 میلیارد دلاری در اعماق صحرای یوتای آمریکا زده است که دورتادور آن را کوه فرا گرفته است. قرار است این تأسیسات در ماه سپتامبر 2013 به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

 
مرکز فرماندهی سازمان امنیت ملی آمریکا با بیش از 18 هزار کارمند در بالتیمور

وبگاه خبری گیزمو که در مورد وسایل برقی و فناوری‌های جدید فعالیت می‌کند در مورد این مرکز گفته است: «مرکز داده‌های یوتا کانون شبکه جهانی اطلاعات (GIG) به حساب می‌آید. این مرکز یک پروژه نظامی است که با چندین یوتابایت داده سروکار دارد؛ میزان این داده‌های به حدی زیاد است که در حال حاضر واحد شمارش دیگری برای آن وجود ندارد.»
این وبگاه می‌افزاید: «این مرکز با وجود هر یک از پست‌های شنود، ماهواره‌های جاسوسی، و مرکز داده NSA که به آن متصل می‌شوند سبب می‌شود تا NSA تبدیل به بزرگ‌ترین سازمان جاسوسی جهان شود.»

- بزرگ‌ترین مرکز جاسوسی اینترنتی جهان درآمریکا راه اندازی می‌شود
دو لت آمریکا قصد دارد با هزینه دو میلیارد دلاری، جاسوسی اینترنتی از همه کاربران اینترنت را در سراسر جهان تشدید کند. قرار است، آژانس امنیت ملی آمریکا به بهانه جلوگیری از حملات سایبری، مرکزی را به وسعت یک میلیون مترمربع در ایالت یوتا راه اندازی کند تا بتواند همه اطلاعات انتقال یافته از طریق اینترنت را در آمریکا و خارج از آن کنترل کند.

 
عکس هوایی از مرکز جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا در ایالت یوتا
فعالیت این تاسیسات دو میلیارد دلاری «رهگیری، کشف، تجزیه و تحلیل و ذخیره سازی حجم بالایی از ارتباطات جهانی از جمله محتوای مکالمات تلفنی، ایمیل‌های شخصی، پیام‌های متنی تلفن‌های همراه و جستجوهای اینترنتی» را در بر می‌گیرد.

 
یکی از معدود تصاویر منتشر شده از ساختمان در حال ساخت بزرگترین مرکز جاسوسی جهان

همچنین این مرکز جاسوسی سیگنال‌های ارتباطی را از زمان خروج از ماهواره‌ها تا هنگام حرکت در کابل‌های موجود در زیر زمین و زیر دریاها و شبکه‌های بین‌المللی، خارجی و داخلی رهگیری می‌کند.
آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از کامپیوتری که احتمالاً پر سرعت‌ترین ابر کامپیوتر جهان به شمار می‌رود، قادر است از طریق لوازم خانگی نظیر یخچال فریزرها، اجاق‌ها و سیستم‌های روشنایی متصل به اینترنت، به جمع آوری داده‌ها بپردازد.

- تلویزیون هوشمند جاسوسی در مقابل دیدگان شما
 
تلویزیون‌های پیشرفته پلاسما و LED مدل 2012 سامسونگ، ویژگی‌هایی دارند که پیش از این هیچگاه شاهد نبودیم، آنها مجهز به دوربین HD، دو میکروفن و نرم‌افزارهایی برای دنبال کردن و تشخیص چهره و تشخیص صدا هستند.
با کمک این ویژگی‌ها، خریدار این تلویزیون‌ها می‌تواند با شیوه‌ای نوین بر تلویزیون وضوح بالای خود کنترل داشته باشد، این تلویزیون‌ها دیگر بیشتر شبیه یک رایانه شخصی شده‌اند و درست به همین دلیل، ممکن است هدف بعدی هکرها قرار بگیرند، هکرهایی که می‌خواهند شما و خانواده‌تان را دید بزنند و صدایتان را بشوند و اطلاعات شخصی شما را جمع‌آوری کنند.

 
تلویزیون های هوشمند قابلیت اتصال به شبکه های اجتماعی و وب سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس را بطور پیش فرض دارا هستند.

دوربین و اتصال به اینترنت چیزهای تازه‌ای در تلویزیون‌های پیشرفته نیستند، اما از آنجا که می‌توان اپلیکیشن‌های ثالث را روی این تلویزیون‌ها نصب کرد، پیشبینی اینکه بشود به کمک یک اپلیکیشن مخرب و دوربین و میکروفن تلویزیون، امنیت حریم خصوصی خریدار را به مخاطره انداخت، پیش بینی بعیدی به نظر نمی‌رسد.
دوربین و میکروفن‌ها، در بالای صفحه سری 8000 پلاسمای سامسونگ و LED های مدل‌های 7500 و 8000ES متصل هستند، وقتی تلویزیون به اینترنت متصل شود، کاربر امکان می‌یابد از طریق سرویس ابری سامسونگ از اپلیکیشن‌های موجود استفاده کند.
این تلویزیون‌ها، با استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره، کاربرانشان را شناسایی می‌کنند، به این معنی که تشخیص می‌دهند کدام عضو خانواده جلوی تلویزیون است و تلویزیون را برای هر فرد شخصی‌سازی می‌کنند. این تلویزیون‌ها می‌توانند به فرمان‌های صوتی هم گوش بدهند.

مساله نگران‌کننده امکان سوء استفاده از دوربین و میکروفن تلویزیون است، گرچه می‌توان دوربین و میکروفن را به شیوه نرم‌افزاری غیرفعال کرد، اما راه اطمینان‌بخشی برای غیرفعال کردن سخت‌افزاری آنها وجود ندارد. در تلویزیون‌ها دیگر میکروفن و دوربین به صورت وسایل جانبی با یک کابل USB به تلویزیون متصل می‌شوند و به این ترتیب اگر مایل به استفاده از آنها نباشید و می‌خواهید کاملا از امنیت و حریم شخصی خود مطمئن باشید، آنها را متصل نکنید.
به تازگی سامسونگ گفته است، در حال کار روی اپلیکیشنی است که تلویزیون‌های هوشمند را تبدیل به یک سیستم امنیتی می‌کند، به عبارتی به کاربران اجازه می‌دهد از راه دور با گوشی یا تبلت خود، محیط منزلشان را ببینند. سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا افرد بداندیشی پیدا نمی‌شوند که بتوانند به نوعی با برنامه‌های مخرب، همین کار را بکنند؟ آیا اطلاعاتی که از طریق این نرم افزار کاربردی (app) خاص به گوشی کاربران می‌رسد، رمزگذاری شده خواهد بود؟

- پروژه عینک گوگل؛ جاسوسی لحظه به لحظه و آن‌لاین

    
تجهیزاتی که سال‌های قبل تنها در فیلم‌های تخیلی دیده می‌شد اکنون هریک تبدیل به محصولی واقعی شده‌اند

ماه ها است که در مورد عینک گوگل خبرهایی به گوش می رسد. حالا این شرکت رسما اطلاعاتی در مورد پروژه اش منتشر کرده است و می توانید با Google Glass آشنا شوید. و این، اولین تصاویر منتشر شده از طرف گوگل هستند که نشان می دهند عینک این شرکت چه شکلی خواهد داشت.

گجتی که در فیلم های تخیلی سال ها آن را می دیدیم، حالا در حال تبدیل شدن به یک محصول واقعی است. گوگل یک صفحه در گوگل پلاس برای این عینک ایجاد کرده و می گوید تعدادی از کارمندانش مشغول تست این کامپیوتر پوشیدنی هستند.

یکی از نکاتی که در تک تک سرویس های جدید کمپانی گوگل لمس می شود میل به تغییر شیوه زندگی به حالت مدرن است. هم اکنون این کمپانی پرده از پروژه شگفت انگیز و جدید خود یعنی عینک هوشمند بر می‌دارد. عینک های آنلاینی که می توانند بهترین گجت برای همراهی و کمک به شما و یا سازمان‌های جاسوسی باشند.

 

در فیلم های تخیلی حتماً تا کنون ابزارهای هوشمند بسیاری را مانند عینک ، ساعت مچی و … دیده اید که به نقش اول فیلم در رسیدن به هدف خود کمک می کنند. عینک هوشمند گوگل نیز قرار است به شما در انجام کارهای روزانه کمک کند با این تفاوت که منبع اصلی این عینک برای جمع آوری اطلاعات سرویس های دیگر گوگل و شاید اطلاعات موجود دیگر در اینترنت است. این عینک در حقیقت شامل یک نمایشگر برای نمایش محتوا به شما و یک سیستم تشخیص صدا و حرکت چشم است تا بتواند خواسته های شما را انجام دهد. تنها کافی است برای استفاده از اینترنت و کمک گرفتن از این دستگاه در کارهای روزانه خود در اینترنت صحبت کنید تا همه چیز برای شما انجام شود
.
 
عینک گوگل محیط اطراف شما را تحلیل کرده و در کارهای روزانه همه‌چیز تنها با یک نگاه انجام می‌شود
هنوز از طرف کمپانی گوگل اطلاعات زیادی درباره این عینک های هوشمند که یکی از محصولات فیزیکی گوگل هستند انتشار نیافته است اما با دیدن ویدئو انتشار یافته در سایت رسمی گوگل می توان حدس هایی از چگونگی کار این عینک و امکاناتی که قرار است در اختیار استفاده کنندگان خود بگذارد بزنیم. گوگل هم اکنون پروژه تولید این عینک ها را Project Glass نام گذاری کرده است و از کاربران خود می خواهد تا می توانند پیشنهاد های جدیدی برای افزایش کارایی این عینک های هوشمند بدهند.
این عینک ها از دیگر سرویس های ارائه شده توسط کمپانی گوگل مانند شبکه مجازی گوگل پلاس ، نقشه گوگل ، سرویس تشخیص گفتار ، گوگل موزیک ، تقویم گوگل و … استفاده می کند و برای پردازش اطلاعات بعید نیست تصمیم گرفته شود از سیستم عامل اندروید استفاده شود. گوگل با توسعه سرویس های مختلف هم اکنون قدرت انجام پروژه های زیادی را دارد که هر کدام از آن ها می توانند به تحولات بزرگی در تکنولوژی تبدیل شوند.

در واقع هر آنچه که شما می‌گویید، می‌بینید، میشنوید و انجام می‌دهید تماما قابل پایش و جاسوسی می‌شوند. این عینک تداعی کننده فیلم ترمیناتور است که بازیگر نقش اول آن آرنولد شوارتزینگر با عینکی شبیه عینک گوگل به پردازش و شناسایی محیط اطراف خود می‌پرداخت.
گرچه می توان بروز و ظهور فناوری های نوین را در راستای تحول زندگی بشر و آسان کردن شرایط زندگی نیز تفسیر کرد، اما این مسئله نباید منجر به نادیده انگاشتن یا ساده نگریستن به تهدیدات همراه با این فناوری ها شود.
آگاهی از وجود تهدیداتی که همراه با ابزارهای نوین زندگی می تواند حریم خصوصی ما را نقض کند، موجب هوشیاری بیشتر ما در استفاده از این فناوری ها خواهد شد.
حتی با حذف احتمال دسترسی سازمان های اطلاعاتی و نفوذ آن ها به سیستم های هوشمندی که بطور روزمره استفاده می کنیم – از قبیل تلفن همراه، مانیتور، لپ تاپ و تلویزیون های هوشمند -، این احتمال قوی تر همواره پابرجاست که شرکت سازنده این ابزارها به راحتی قادر به کنترل، پایش و ذخیره اطلاعات پیرامون این دستگاه ها هستند و هیچ تضمینی هم برای حفظ حریم مصرف کنندگان وجود نداشته و نخواهد داشت.
همانند تهدیدات سایبری و لزوم چاره اندیشی برای به حداقل رساندن خطرات آن با طراحی های بومی و مستقل از شبکه جهانی، باید راه کاری هم برای مقابله با تهدیدات نوین و ورود ابزارهای جاسوسی به زوایای زندگی مردم یافت تا آنچه امروز به عنوان نقض حریم خصوصی دامنگیر بسیاری از شهروندان اروپایی و آمریکایی شده است، گریبان مصرف کنندگان آن در کشور را نگیرد.     

 



[ یکشنبه 91/4/4 ] [ 10:27 عصر ] [ دوستدار علمدار ]

نظر

با عرض سلام خدمت تمام دوستان عزیز و همسنگران عرصهءسایبری

دیروزمقاله ای به دستم رسید که لازم دونستم برای آگاهی دوستان تو وبلاگ بزارم

از اونجاییکه این مقاله طولانیه اول اینکه تو چند قسمت میزارم

دوم اینکه از دوستان خواهش میکنم به خاطر خودشون وخونوادشون حوصله کنن و کل مقاله رو بخونن و اگه فرصت نمیکنن ذخیره کنن و سر فرصت بخونن

از اونجاییکه دشمن،با جنگ نرم  مبارزه با ما رو سالهاست که شروع کرده و از اونجاییکه بنده تخصص،قدرت،توانایی و امکانات لازم برای تهاجم به دشمن رو ندارم ،لازم دونستم با این مطلب با آگاه کردن دوستان لااقل حالت تدافعی داشته باشم.

باشد که مورد رضایت خداوند متعال و حضرت حجت(عج)قرار بگیره.

یا علی 

 

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/4/4 ] [ 10:23 عصر ] [ دوستدار علمدار ]

نظر

«میدان نبرد 3» سردار قاسم سلیمانی را هدف گرفته است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس بازی‌های ویدئویی به نقد و بررسی بازی‌ ویدئویی "میدان نبرد 3" پرداخته و پرده از برخی از اهداف سیاسی پشت پرده این بازی برداشته، بازی رایانه‌ای ضد ایرانی که خاصا به مقوله سپاه قدس و سردار سلیمانی فرمانده این نیرو پرداخته است.

خبرگزاری فارس: «میدان نبرد 3» سردار قاسم سلیمانی را هدف گرفته است

به گزارش فارس، مدتی است که بازی رایانه‌ای "بتل‌فیلد 3" (میدان نبرد 3) در بازارهای سراسر جهان منتشر شده است. هر چند که نقدهای بسیار زیادی از این بازی منتشر شده اما در این مقاله سعی می‌شود به نکاتی پرداخته شود که در سایر تحلیل‌ها یا بدان اشاره نشده یا مورد بی توجهی قرار گرفته است.

- بازی بتل‌فیلد 3:
بازی «بتل‌فیلد 3» یا «میدان نبرد 3» یک بازی ویدئویی اکشن از مجموعه بازی‌های بتل‌فیلد است که توسط شرکت سوئدی DICE تولید و توسط شرکت الکترونیک آرتز برای پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360 و ویندوز منتشر شده است.

- داستان بازی:

سال 2014، گروهبان دوم «بلکبرن» از اعضا نیروی دریایی آمریکا به منظور مبارزه و مقابله با عملیات‌های تروریستی گروه نظامی با عنوان " People"s Liberation and Resistance " به معنای «گروه آزادی و مقاومت مردمی» که در بازی با عنوان PLR یاد می‌شود به سلیمانیه عراق اعزام می‌شوند. پس از آن گروهبان «بلکبرن» و تیمش برای دستگیری «البشیر» (Al-Bashir) به سمت «تهران» می‌روند. در خزانه بانکی در تهران که مملو از دلارهای آمریکایی است! در می‌یابند که «پی ال آر» به تجهیزات هسته‌ای قابل حمل روسی دست یافته‌اند و اینکه 2 دستگاه از این تجهیزات مفقود شده است.
«بلکبرن» درخواست پشتیبانی می‌کند و کاروان نظامی «ام 1 آبرامز» که به وسیله سرجوخه «میلر» برای کمک به گروه «بلکبرن» آمده ولی سرجوخه میلر توسط PLR اسیر می‌شود. و گلوی سرجوخه «میلر» توسط «سلیمان» در یک اقدام تروریستی بسیار شبیه به اقدامات القاعده در مقابل دوربین بریده می‌شود.
طی عملیاتی در تهران البشیر دستگیر می‌شود و در آخرین جملات قبل از مرگ، از قصد سلیمان مبنی بر انفجار دو سلاح هسته‌ای در نیویورک و پاریس سخن به میان می‌آورد.
اما پس از مدتی بمب هسته‌ای در پاریس منفجر می‌شود و 80 هزار نفر کشته می‌شوند؛ و بالاخره پس از درگیری‌های فراوان سلیمان توسط بلکبرن کشته می‌شود و بلکبرن سلاحی را که قرار است در نیویورک منفجر شود در اختیار می‌گیرد.

- «پی ال آر»
بازی‌هایی که اخیرا توسط شرکت‌های معروف و بزرگ علیه جهان اسلام ساخته شده‌اند به منظور انحراف افکار مخاطبین و توجیه اقدامات خود در کنار کدها و نشانه‌های واقعی از نشانه‌های انحرافی و یا دو پهلو نیز استفاده می‌کنند تا اهداف اصلی و واقعی را پشت هدف‌های دم دستی مخفی کنند و یا حتی با قرار دادن چند نماد و نشانه از چند موضوع مختلف در یک نماد یا کاراکتر همزمان به چند موضوع اشاره کنند. یکی از ابهامات در خصوص «گروه آزادی و مقاومت مردمی» است. واقعا نظامیان «پی ال آر» چه کسانی هستند؟ کدها و نشانه‌هایی در بازی باعث شده تا بسیاری فکر کنند این گروه اشاره به پژاک یا حتی منافقین دارد!؟ با بازخوانی نمادهایی از این نظامیان سعی در شناسایی این گروه در عالم واقعیت داریم.

- ملیت نظامیان «پی ال آر»
«پی ال آر» نظامیان ایرانی معرفی شده‌اند، گروه تروریستی که به زبان فارسی صحبت می‌کنند و فحش‌های رکیک آنها به آمریکاییان حاکی از اوج تنفر آنها از نظامیان آمریکایی است. (فرهنگ فحاشی به این گروه نظامی منتسب شده امری است که بیشتر در نظامیان آمریکا دیده می‌شود تا ایرانیان). جالب‌تر اینکه در شهر به اصطلاح سلیمانیه، با افرادی مواجه می‌شوید که به زبان فارسی صحبت می‌کنند و پلاک ماشین‌ها، ایرانی است؛ و البته در یکی از پلاک‌های ماشین‌ها بجای شماره نوشته شده «نشانه تهران». آیا واقعا قابل باور است که این استفاده از این نمادها، توسط آمریکایی‌ها پس از سال‌ها اشغال عراق و حضور نظامی در منطقه، کاملا به صورت اشتباهی و سهوی باشد یا واقعا هدفی در پشت آن نهفته است؟

- منطقه عملیاتی نظامیان «پی ال آر»
نظامیان «پی ال آر» گروهی ایرانی معرفی شده که فعالیت‌های نظامی و تروریستی در داخل و خارج مرزهای ایران از تهران گرفته تا سلیمانیه و پاریس و نیویورک و... دارند. نقطه قابل توجه در مورد اولین عملیات این بازی یعنی عملیات در سلیمانیه عراق این است که هر چند در بازی اعلام می‌شود که شما در سلیمانیه عراق عملیات انجام می‌دهید که تاکید بر این اسم به منظور دیگری گنجانده شده، اما در حقیقت وقتی در ابتدای بازی شما توجیه عملیاتی می‌شوید بالای نقشه عبارت البصره نقش بسته است، یعنی عملیات در شهر بصره انجام می‌شود! رابطه سلیمانیه در شمال عراق با بصره در جنوب عراق چیست. یعنی حتی سازندگان بازی دسترسی به نقشه عراق نداشته‌اند و این اختلاف چند صد کیلومتری می‌تواند تصادفی باشد؟
همانطور که می‌دانید پیروان مسلمان شهر بصره عمدتاً اعضای فرقه شیعه جعفری هستند. (همانند شیعیان ایران) و در حقیقت «پی ال آر» گروه نظامی اسلامی و خاصا پیرو مکتب شیعه هستند و به همین منظور پایگاهشان در عراق را شهر بصره انتخاب کرده‌اند.

- سلاح‌های نظامی «پی ال آر»
در بازی با نظامیان «پی ال آر» متوجه می‌شویم که مسلح به سلاح‌هایی چون کلاشینکف و ژ 3 هستند، سلاح‌هایی که به ترتیب سلاح سازمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران است. هر چند شاید این امر را بتوان به بازار سیاه فروش سلاح منتسب کرد چرا که به عنوان مثال سلاح کلاشینکف سلاحی است که در درگیری‌های بسیاری از کشورها از خاورمیانه گرفته تا آفریقا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نکته جالب‌تر اینکه یکی دیگر از سلاح‌های این گروه نظامی سلاح خیبر 2002 است. به نظر شما سلاح خیبر ساخت صنایع دفاعی ایران در دست نظامیان گروه «پی ال آر» چه توجیهی دارد؟ آیا هدف از این کار ارتباط دادن تروریسم بین‌المللی با نیروهای نظامی ایران نیست؟ و با توجه به اینکه در زمان حمله به تهران شما با سازمان‌های نظامی ایران چون سپاه و ارتش مواجه نمی‌شوید، بلکه صرفا با «پی ال آر» در گیر می‌شوید، گروهی که به ادوات نظامی چون سلاح‌های سازمانی نظامیان ایران، تانک، بالگرد، هواپیما، خودروهای نظامی و... مجهز هستند آیا برداشت شما غیر از این است که «پی ال آر» نه یک گروهک نظامی تروریستی بلکه در حقیقت سازمان رسمی نیروهای نظامی ایران است؟

- سلیمان کیست؟

کدهای مختلفی در بازی در خصوص سلیمان مطرح می‌شود، کدهای ضد و نقیضی که نیاز به بررسی و پالایش دارد. دوست و متحد «فرخ البشیر» رهبر کودتاچیان اسلامی در ایران، خائن به فرخ البشیر و سوء استفاده از قدرت و سرمایه او به منظور تهیه بمب هسته ای از روس‌ها، مامور نفوذی وزارت امنیت داخلی آمریکا به منظور جاسوسی از البشیر و یا تروریست مسلمان ضد آمریکایی یا ...؟ راستی اگر سلیمان را یک مامور آمریکایی بدانیم: چرا وی پس از سرقت بمب‌های هسته ای آن‌ها را به آمریکا تحویل نداد؟ چرا بمب هسته ای در پاریس منفجر می‌شود؟ چرا گلوی میلر سرباز آمریکایی توسط سلیمان در مقابل دوربین بریده می‌شود؟ چرا سلیمان قصد انفجار بمب هسته‌ای در نیویورک را دارد؟ سلیمان؟ سلیمان!

- گویا همه چیز در این بازی حول شخصیتی به نام سلیمان می‌چرخد

فرد نظامی که محدود به مرزهای جغرافیایی ایران نیست و حوزه عمل او در عراق، فرانسه، آمریکا و ... است و به همین دلیل بسیار سفر می‌کند، شخصی با هوش که حتی توانایی فریب و جلب اعتماد بخشی از نیروهای امنیتی آمریکا داشته، اما در عین حال تفکرات ضد غربی و خاصا ضد آمریکایی دارد و به همین منظور قصد عملیات تروریستی و انفجار بمب هسته ای در آمریکا را دارد و با توجه به اینکه با وجود تمام کوشش‌ها برای مقابله با او، بمب هسته ای را در پاریس منفجر می‌کند بالطبع از قدرت و توانایی‌های بالای مدیریتی و نظامی در سطح بین‌الملل برخوردار است.
شاید شما هم با خواندن توضیحات فوق حدس‌هایی در باره شخصیت سلیمان داشته باشید اما پذیرش این موضوع و حتی در بیان آن تردید کنید به همین منظور موضوع دیگر یعنی تاریخ انتشار بازی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
بازی با عملیاتی از سلیمانیه عراق شروع می‌شود به منظور از بین بردن گروه اسلام‌گرای شیعه «پی ال آر» که در حقیقت نظامیان ایران بوده و در پایان بازی (تک کاربره) آن با قتل سلیمان در نیویورک و جلوگیری از انفجار بمب هسته‌ای به اتمام می‌رسد. بازی «میدان نبرد 3» در 25 اکتبر 2011 در آمریکای شمالی، 28 اکتبر 2011 در اروپا و 2 نوامبر 2011 در ژاپن منتشر شد. راز و ارتباط تاکید بر سلیمان و اوایل ماه نوامبر 2011 در چیست؟ اگر سری به آرشیو اخبار در اینترنت بزنید پی به این راز می‌برید.
رازی که سایت صدای آمریکا نیز بر آن تاکید کرده و ناخواسته آن را فاش می‌کند، این سایت در خبر مربوط به واکنش جوانان ایرانی به این بازی رایانه‌ای را چنین آغاز کرد: «بازی» بتل‌فیلد 3 در ادامه بازی اینترنتی «بتل‌فیلد 2» هم زمان با آغاز تنش‌ها بین آمریکا و ایران در رابطه با توطئه ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن منتشر شد.
بله پس از سناریو از پیش طراحی شده ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا، بازی میدان نبرد 3 منتشر و دقیقا پس از آن جنجال رسانه‌ای غرب علیه سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس آغاز شد و خبرگزاری‌ها با انتشار خبری از احتمال ترور وی توسط دولت آمریکا پرده بر داشتند. طبق این خبر «جک کین» فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا که در کنگره حضور داشت با اشاره به طرح ترور مقامات ایرانی به ویژه مقامات ارشد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، گفت: چرا آنها را به قتل نرسانیم؟ ... چرا ما عامدانه آنها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم که اقدام نظامی انجام دهیم، من پیشنهاد می‌دهم عملیات محرمانه انجام دهیم.
همچنین «رویل مارک گریچ» از کارشناسان موسسه دفاع از دموکراسی اظهار داشت: فکر نمی‌کنم بتوانید بدون به قتل رساندن یکی از آنها، مرعوبشان کنید. قاسم سلیمانی خیلی زیاد سفر می‌کند، بروید او را دستگیر کنید یا به قتل برسانید! آیا هیچ عقل سلیمی باور می‌کند وقوع این اتفاقات با این توالی زمانی می‌تواند کاملا تصادفی و این تحلیل مبتنی بر توهم توطئه باشد؟
در این بازی به نکات دیگر نیز اشاره شده است. یکی از آنها نگهداری از بمب اتمی در خزانه بانکی در پایتخت ایران است. بانکی که در آن اثری از ریال نیست و فقط دلار دیده می‌شود. دلار، تروریسم، بمب هسته ای، بانک ایرانی. بهانه حمایت مالی از نهادهای تروریستی و مجری در فعالیت‌های هسته‌ای که در سابق منجر به تحریم برخی از بانک‌ها شد و اخیرا نیز از یک سو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک اقدام کاملا سیاسی گزارشی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران منتشر کرد و از سوی دیگر تحریم بانک مرکزی ایران به منظور تضعیف صادرات نفت ایران و منع دستیابی ایران به منابع مالی برای برنامه هسته‌ای و نیز اتهام پول‌شویی توسط بانک مرکزی مطرح شد.
البته نکته اقتصادی دیگر بازی بتل‌فیلد 3 در تهران نمایش صندوق صدقات با دقت و گرافیک بالا به گونه ای که هر مخاطبی متوجه آن می‌شود. نکته قابل توجه در صندوق صدقات این است که روی این صندوق‌ها نمادی از آنارشی (هرج و مرج) حک شده که دلالت بر استفاده از پول این صندوق‌ها برای ایجاد هرج و مرج در سراسر دنیا دارد! به همین دلیل دشمن سعی کرده این سمبل و نماد را در اذهان عمومی دنیا به عنوان منابع مالی تروریست‌ها مطرح کند، آیا در آینده نزدیک یا دور بعد از نهادهای مالی چون بانک‌ها و نهادهای نظامی چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید منتظر حملات رسانه ای غرب علیه کمیته امداد امام خمینی (ره) باشیم!؟

گزارش از مهدی حق وردی طاقانکی



[ یکشنبه 91/4/4 ] [ 8:51 عصر ] [ دوستدار علمدار ]

نظر

همسر شهید بهشتی 10روز قبل از رحلت حضرت امام، شهید بهشتی  را در خواب با حالتی خوشحال  می بینند علت را جویا می شوند،شهید بهشتی می گوید چند روز دیگر مهمان خیلی بزرگی داریم
وقتی پرسیدند کیست شهید بهشتی گفتند بعدا" می فهمیدند و چیزی نگفتند
بعد از 10روز امام فوت کردند و آنجا بود که فهمیدند علت شور و سرور را،آنها منتظر امام بودند
3ماه بعد دوباره به خواب همسرشان می آیند باز هم خوشحال و بشّاش 
به شهید می گویند آن مهمان امام بودند فرمودند بله
می گویند الان آمده اند پیش شما ؟شهید می فرماید نه
می پرسند پس کجا هستند ،شهید بهشتی می فرمایند:
هنوز در محضر رسول الله(ص) واهل بیت هستند،هنوز تنزّل نکرده اند در افق شهدا
این است مقام امام ما
همان امامی که فرمودند: سربازان من در گهواره اند
ودیدیم که آن سربازان در گهواره بزرگ شدند و مست دم مسیحایی امام شدند و به رهبری امام انقلاب کردند،8سال با دنیا جنگیدند
همان امامی که فرمودند:امید من به شما دبستانیهاست
من و تو را میگفت که آن زمان دبستانی بودیم
من و تو وما را می گفت
ما دبستانیهایی که الان بزرگ شده ایم
شهید احمدی روشن را می گفت
شهید شهریاری را می گفت
الان نوبت ماست
امام در بین ما نیست ولی جانشین خلفش امام خامنه ای که هست
مگر امام راحلمان نفرمودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد
الان نوبت ماست
نباید امام خامنه ای را تنها بگذاریم
نباید بگذاریم به قول شهید علمدار صدای غربت فرزند فاطمه(س)"مقام معظم رهبری"به گوش برسد
سالها پیش امام خامنه ای فرمودند تهاجم فرهنگی،شبیخون فرهنگی و...
حرفش را گوش ندادیم که به اینجا رسیدیم
آیا وقت آن نرسیده که به خود آییم
23سال است که از رهبری ایشان می گذرد آیا تا به حال به این فکر کرده ایم که اگر درایتشان در رهبری انقلاب نبود الان کشورمان چه وضعی داشت؟چه مشکلات،چه حوادث،چه فتنه هایی که با رهبری ایشان پشت سر گذاشتیم؟
مصر را ببینید ،انقلاب کرده اند ولی رهبری ندارند که آن را هدایت کند،با وجود مخالفت انقلابیون احتمال روی کار آمدن عوامل حکوت قبلی وجود دارد
چرا باید سید حسن نصراالله امام خامنه ای را امام خامنه ای خطاب کند ولی واژهء امام خامنه ای  برای ما واژه ای جدید و غریب باشد؟
الان زمان،زمان جنگ نرم است ،باید هوشیار باشیم ،مبادا در جبههء دشمن باشیم،باید هوشیار باشیم و گوش به فرمان اماممان خامنه ای باشیم
امروز ابزار جنگ دشمن دیگر توپ و تانک نیست
جنگ جنگ نرم است،ابزارش رسانه است
ماهواره ،تلویزیون،اینترنت،موبایل و... است
مراقب باشید ، بهوش باشید
هیچ تا حالا به این فکر کرده اید ما که با شدید ترین تحریمها مواجه ایم چرا جدید ترین و به روزترین گوشیهای موبایل،لپ تاب،نوت بوک و... در ایران است ،اینها همه ابزار جاسوسی اند
چرا فیلمهای روز هالیوود آنهم زیر نویس فارسی و بسیار ارزان در اختیار جوانان ما قرار میگیرد
چرا باید مرداک یهودی صهیونیست شبکه های فارسی وان و زمزمه که سریالهایی با دوبله فارسی پخش میکنند را دایر کند
آیا میدانیدعوامل گردانندهء شبکهء من وتو بهایی هستند؟
آیا دقت کرده اید که چند سالیست به امام خمینی بجای بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران ،معمار کبیر انقلاب گفته می شود؟
امام خمینی ساعت 9:27دقیقه روز 22بهمن 57 وارد ایران شدند چرا چند سالیست که میگویند امام 9:33وارد ایران شده اند؟
33از نمادهای فراماسونرهاست،همچنین کلمه معمار
چرا باید بعضی از مواد مخدر فقط برای ایران ساخته شود وبازار هدفش ایران باشد
چرا تا دیروز پیامکهای تخریبی در مورد آیت الله جنتی بین مردم رد وبدل میشد و امروز در مورد دکتر شریعتی؟ریشهء این پیامکها کجاست؟
چرا باید بعد از 24 سال که از جنگ میگذرد حجاب برتر که چادر بود از سر خواهران و زنان ما برداشته شود و تا جایی پیش برود که امسال شاهد بودیم که بجای شلوار ساق شلواری می پوشند؟
جنگ است جنگ نرم
اگر دیروز جنگ سخت داشتیم وگلوله فقط به افراد خط مقدم جبهه میخورد امروز آن تیر و ترکشها به همه افراد جامعه برخورد میکنند،اگر خوب چشمانمان را باز کنیم میبینیم که در میدان جنگی سخت تر از جنگ سخت قرار داریم و تیر و ترکشهاییست که از کنارمان رد میشوند و به زنان و دختران،پسران و مردانمان برخورد میکند
خواهران،برادران وقت بیداریست
وقت یاری نایب امام زمان است
صدای هل من ناصر ینصرنی اش را نمیشنوید
وقت بیداریست
جنگ است،جنگ نرم

 



[ سه شنبه 91/3/23 ] [ 10:39 عصر ] [ دوستدار علمدار ]

نظر

به گزارش مشرق، موسسه مطالعات جنگ با همکاری موسسه امریکن اینترپرایز گزارشی درباره نفوذ ایران در حوزه شرق مدیترانه، مصر، عراق و افغانستان منتشر کرده است.نکته جالب توجه اینکه عکس سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به عنوان عکس روی جلد این گزارش انتخاب شده است.
محتوای این گزارش شامل بررسی میزان نفوذ ایران در شرق مدیترانه نظیر سوریه، لبنان، حزب الله، کناره باختری و نوار غزه - شامل حماس، جهاد اسلامی فلسطینی و گردانهای الاقصی - می شود. همچنین این گزارش میزان نفوذ و راهکارهای ایران برای افزایش نفوذ خود در سه کشور عراق، مصر و افغانستان را نیز تشریح می کند.
 
در بخشی از خلاصه اجرایی این گزارش آمده است: جمهوری اسلامی ایران از سال 2008 تا کنون با پیروی از یک استراتژی یکپارچه قدرت نرم، نفوذ خود را در سرتاسر منطقه گسترش داده که برای این منظور از ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی بهره برده است. بهار عربی در عین حال که چالشهایی برای تهران در خاورمیانه برانگیخته، فرصتهای جدیدی نیز اعطا کرده است.
در ادامه به مسئله اختلافات مذهبی در منطقه خصوصا عراق و روابط ایران با سوریه، تفوق حزب الله در صحنه سیاسی لبنان و تاثیر آن بر ایران، انقلاب در مصر و دستاوردهای آن برای ایران اشاره شده است. همچنین سیاستهای ایران در عراق را بسیار موفق دانسته که باعث شده ایران همزمان با حضور آمریکا و همسایگان عربی، نفوذ بی نظیری داشته باشد. تلاشهای ایران در همسایه شرقی اش یعنی افغانستان را چندان موفقیت آمیز ندانسته و عامل آن را نزدیکی حامد کرزای با ایالات متحده و ناتو عنوان می کند.
خلاصه اینکه نویسندگان گزارش بر این عقیده هستند که از سال 2007 به بعد، ایران از یک استراتژی پیروی نمود که همزمان ابزارهای قدرت نرم و سخت را به کار گرفته و موفق شده موقعیت تهران در منطقه را بهبود و تحکیم بخشد. به هر حال این گزارش اولا به دنبال اثبات وجود رویکرد قدرت هوشمند ایران در منطقه و ثانیا تببین زوایای این رویکرد است.
در پایان نیز به ایالات متحده و شرکایش در منطقه توصیه می کند که تنها به دنبال درک و فهم استراتژی منطقه ای ایران نباشند بلکه بایستی استراتژی منسجمی برای مقابله با استراتژی ایران به کار گیرند.
از انتخاب عکس این گزارش می توان فهمید سردار سلیمانی به نماد قدرت هوشمند ایران در منطقه تبدیل شده است.



[ سه شنبه 91/3/23 ] [ 2:44 عصر ] [ دوستدار علمدار ]

نظر

::